میوه جات, آبمیوه, صیفی جات, متفرقه

خواص هندوانه برای زنان

پیش از پرداختن به خواص و فواید هندوانه لازم است، ارزش غذایی و ترکیبات مفید موجود در آن را بشناسید که به شرح زیر است:

کالری هندوانه

هندوانه کالری بسیار کمی دارد. یک عدد هندوانه متوسط حاوی فقط 46 کالری است.

بسیاری از مردم تصور می‌کنند هندوانه صرفا یک میوه پر آب و شیرین است که در فصل تابستان، مانع گرمازدگی می‌شود غافل از این که خواص هندوانه برای سلامتی فراتر از این تصورات است. هندوانه حاوی انواع مواد مغذی از جمله پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌های A و C است. همچنین کالری نسبتاً کمی دارد و هر فنجان (152 گرم) آن فقط 46  کالری دارد و مناسب برای رژیم‌های غذایی کاهش وزن است. در این مقاله، ارزش‌غذایی و خواص هندوانه، نکاتی برای سرو آن، مضرات هندوانه و این که چه کسانی باید در مصرف این میوه شیرین دقت کنند را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بر اساس تحقیقات خوردن یک برش هندوانه در طول روز میتواند تجمع کلسترول های بد را که موجب بیماری های قلبی میشوند، متوقف کنند.

این خواص به دلیل وجود سیترولین در هندوانه است. سیترولین همچنین میتواند اثرات مفیدی آترواسکلروز بزارد، همچنین به کاهش میزان سفتی شریان ها در بدن زنان در دوران یائسگی کمک میکند.

خاصیت هندوانه برای هیدراته نگه داشتن بدن

هندوانه حاوی 90 درصد آب است و یکی از بهترین منابع هیدراسیون محسوب میشود و از لحاظ خواص دیورتیک، خیلی بهتر از کافئین است. همانطور که یک منبع طبیعی است و بدون فشار در کلیه ها ادرار را افزایش میدهد.

فایده هندوانه برای کمک به مبارزه با سرطان

بر اساس مطالعات، لیکوپن موجود در هندوانه میزان ابتلا به سرطان را کاهش میدهد. (لیکوپن، رنگدانه ای است که به هندوانه رنگ قرمز میدهد و از آنجایی که یک آنتی اکسیدان قوی است، از شروع برخی از سرطان ها جلوگیری میکند)

دو فنجان آب هندوانه حاوی حدود 20 میلی گرم لیکوپن است، که با رادیکال های آزاد مبارزه میکند و از بدن در برابر بسیاری از سرطان ها محافظت می نماید.

بر اساس یک مطالعه، لیکوپن تاثیر خود را در سلول های سرطانی مربوط به پروستات بیشتر از همه نشان داده است. لیکوپن همچنین در درمان HPV مفید است، که در غیر این صورت منجر به سرطان رحم میشود.

فواید هندوانه برای کمک به درمان و کاهش دردهای عضلانی

اگر بعد از یک روز سخت کاری درد عضلانی داشته باشید، هندوانه میتواند کلید رفع مشکل شما باشد. این میوه سرشار از الکترولید ها و آمینو اسید های سیترولین است که پس از تمرین های سنگین باعث تسکین درد عضلانی میشود و براساس یک مطالعه ایرانی، هندوانه میتواند تاثیر بسزایی در کاهش خستگی عضلانی داشته باشد.

همچنین برای دفع اسید لاکتیک بسیار مفید می باشد؛ آشامیدن آب هندوانه میتواند به عضلات شما کمک کند تا اکسیژن بیشتری دریافت کند و این روند بهبود را سریعتر میکند.

خواص هندوانه برای بهبود هضم

همانطور که قبلا گفته شد، هندوانه حاوی مقدار زیادی آب است و از این رو میتواند به هضم کمک کند. همچنین حاوی فیبر است و بنابراین، هضم و پیشگیری از یبوست را افزایش میدهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن با هندوانه

هندوانه غنی از ویتامین C است که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این میوه همچنین حاوی ویتامین ب 6 می باشد که آنتی بادی تولید می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید. همچنین به تشکیل گلبول های قرمز خون کمک می کند و دارای ویتامین A است که سیستم ایمنی را تنظیم و از آن در برابر عفونت محافظت می کند.

خواص هندوانه برای دیابت

اگرچه هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است، اما دارای بار گلیسمی پایین می باشد و از این رو برای افراد دیابتی مفید است.

هندوانه دارای خواص ضد دیابتی می باشد. مطالعه دیگری نشان داد که اثرات مفید آب هندوانه باعث افزایش جرم بافت چربی و کاهش توده چربی اضافی سفید می شود که در نهایت به درمان دیابت کمک می کند.

تقویت سلامت جنسی با هندوانه

اسید سیترولین موجود در هندوانه اثر آرام بخش بر روی رگ های خونی دارد و در درمان اختلال نعوظ کمک کننده می باشد. براساس یک مطالعه ایتالیایی، مکمل خوراکی سیترولین برای بهبود سختی نعوظ در مردان تجویز می شود.

هندوانه همچنین می تواند به عنوان یک ویاگرای طبیعی عمل کند.

مواد تشکیل دهنده هندوانه ای با بدن انسان چنین واکنشی نشان می دهند که می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *